ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε

 (Π.Ο.Σ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.)

 

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το τελευταίο διάστημα η, ήδη κυκλοφοριακά επιβαρυμένη και πολύπαθη, Θεσσαλονίκη έχει έρθει αντιμέτωπη με ένα νέο μείζων πρόβλημα. Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Fly Over) έχει στιγματίσει την πόλη, εγείρει έντονες ανησυχίες για τα επιζήμια αποτελέσματα που θα φέρει και προκαλεί έντονες αντιδράσεις από πολίτες και φορείς. Εμείς, ως Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., στεκόμαστε μαζί τους, κατανοώντας τους λόγους διαμαρτυρίας και στηρίζοντας τα δίκαια αιτήματα τους.

Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης έχει καταντήσει ένα τραγικό πανελλήνιο ανέκδοτο. Η 2η μεγαλύτερη πόλη της χώρας, με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου, υποφέρει εδώ και αρκετές δεκαετίες από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων μετρό, την κακή κατάσταση του στόλου αστικών λεωφορείων και τις κακοτεχνίες στην κατασκευή οδικών αρτηριών. Αυτή την κατάσταση έρχονται να επιδεινώσουν τα βεβιασμένα έργα του Fly Over, για διάστημα τεσσάρων και πλέον χρόνων, με το κλείσιμο λωρίδων του περιφερειακού και την κίνηση σχετικών μηχανημάτων πάνω σε αυτόν. Επιπλέον, το γεγονός ότι η σχετική μελέτη πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια της πρώτης καραντίνας 2020 και ότι η υλοποίηση του έργου προτεραιοποιηθηκε, ανατρέποντας τον αρχικό σχεδιασμό που βασιζόταν σε αποσυμπιεστική λογική, οδηγούν σε ένα ασφυκτικό κλίμα κυκλοφοριακής συμφόρησης και στην τραγική υποβάθμιση της ποιότητας της καθημερινότητας των πολιτών.

Εκτός από την μεταφορική ασφυξία, η Θεσσαλονίκη ασφυκτιά και κυριολεκτικά. Πρόσφατα, η χώρα μας καταδικάστηκε από το Δικαστήριο της Ε.Ε. για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα της συμπρωτεύουσας, που κατατάσσεται στις πιο μολυσμένες περιοχές της Ευρώπης. Μετά την εκκίνηση των πρόδρομων εργασιών κατασκευής του έργου, η πόλη έχει περάσει στην «κόκκινη ζώνη», δηλαδή εμφανίζει τιμές αέριων ρύπων 5-7 φορές πάνω από το όριο προστασίας της υγείας που θέτει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Στα παραπάνω προστίθεται και η υποβάθμιση του περιαστικού δάσους «ΣέιχΣου», του «πνεύμονα» της πόλης, καθώς καταστρέφονται 82.000τμ αναδασωτέας έκτασης και υλοτομούνται 20.000τμ δενδρώδους έκτασης.

Την βάση των αντιδράσεων συμπληρώνουν αρκετοί ακόμα παράγοντες. Η επιβλαβής για τον ανθρώπινο οργανισμό ηχορύπανση (65-100db), οι μεγάλες καθυστερήσεις των ασθενοφόρων, η έλλειψη διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία, η έλλειψη οριστικής μελέτης οδοποιίας και τα ερωτήματα αναφορικά με τις επιπτώσεις στα ρέματα της πόλης αποτελούν μερικούς από αυτούς.

Για όλα τα παραπάνω, αντιδρούμε στην επιζήμια υλοποίηση ενός ελλιπώς μελετημένου έργου, που βασίζεται στην λογική «πάμε και όπου βγει». Αντίθετα:

Απαιτούμε την ένταξη όλων των σχετικών έργων σε ευρύ, ολοκληρωμένο κυκλοφοριακό σχεδιασμό.

Απαιτούμε τον σεβασμό της πολιτείας απέναντι στον άνθρωπο και το περιβάλλον, ιδίως στην περίοδο κλιματικής κρίσης που βιώνουμε.

Απαιτούμε την ουσιαστική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και των ήπιων τρόπων μετακίνησης, στοχεύοντας σε βιώσιμες μετακινήσεις και βιώσιμες πόλεις

 

\

ΑΠΕΡΓΙΕΣ

 


Ιπποκράτους 196-198 | Αθήνα 11471

Τηλ: 210 6440873 - 210 6439637 | Φαξ: 210 6454223

E-mail: info@seggymedi.gr